وبسایت اختصاصی “الگوریتم رقابت استعماری  و بهینه سازی تکاملی” در نظر دارد تا آخرین مقالات، پایان نامه ها و مستندات مرتبط با الگوریتم رقابت استعماری را جهت استفاده علاقه مندان به این الگوریتم، بر روی سایت تا حد امکان منتشر (و یا لیست) کند. مستندات مربوط به الگوریتم رقابت استعماری در سه دسته مجزا (مقالات انگلیسی، مقالات فارسی و پایان نامه ها) بر روی سایت منتشر شده اند. 
مطالعه این مقالات و پایان نامه ها، جهت فراگیری نسخه های جدیدتر الگوریتم و آشنایی با کاربردهای جدید آن در حوزهای مختلف علوم و مهندسی مفید خواهد بود. جهت مطالعه هر بخش روی عنوان آن کلیک کنید.
نکته: لیست به روزتر پایان نامه ها و مقالات فارسی و انگلیسی در مورد الگوریتم رقابت استعماری، را به صورت یک فایل excel، می توانید، در این لینک مشاهده نمایید. ممکن است، به دلیل انسداد سرویس گوگل داکز، با استفاده اینترنت داخل ایران، این لینک برای شما در برخی موارد باز نشود. در این صورت از ابزار مناسب برای حل این مشکل استفاده نمایید.

این لیست در زیر نیز به صورت آنلاین قابل مشاهده است. البته اگر سیستم انسداد سرویس های اینترنتی داخل ایران جلوی مشاهده آن را نگرفته باشد!!!!!!