دانلود رایگان کتاب الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات – Particle Swarm Optimization

الگوریتم پرندگان را شاید بتوان نزدیک ترین الگوریتم به الگوریتم رقابت استعماری در میان الگوریتم های تکاملی موجود نامید. الگوریتم PSO نیز همانند الگوریتم رقابت استعماری برای حل مسائل پیوسته معرفی شد (نسخه های گسسته هر دو الگوریتم بعد از معرفی نسخه پیوسته معرفی شدند). مطالعه این الگوریتم برای علاقه مندان الگوریتم رقابت استعماری جهت درک بهتر این الگوریتم و ایجاد توسعه آن خالی از لطفا نخواهد بود. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

متلب سایت، کتاب بهینه سازی ازدحام ذرات یا Particle Swarm Optimization را برای دانلود در اختیار علاقه مندان قرار داده است. این کتاب، اولین کتابی است که موضوع اصلی آن الگوریتم PSO است و صرفا به بررسی آن پرداخته است. الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات یا PSO، که به نام های الگوریتم بهینه سازی انبوه ذرات و الگوریتم پرندگان نیز مشهور است، یکی از الگوریتم های موفق در زمینه بهینه سازی پیوسته و گسسته بوده است و سرعت همگرایی نسبتا خوبی که دارد، آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در بهینه سازی پویا (Dynamic Optimization) تبدیل نموده است.
لینک دانلود این کتاب در ادامه قرار داده شده است:

دانلود رایگان کتاب الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (3.14 MB)

اگر به هر نحو ممکن در دانلود فایلهای فوق با مشکل روبرو شدید، با ارسال ایمیل از طریق قسمت تماس با ما و یا با نوشتن کامنت در پایین همین پست، ما را در جریان قرار دهید.

منبع این پست، متلبسایت، مرجع کاربران و برنامه نویسان متلب و هوش مصنوعی می باشد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *