فراخوان مقاله – سومين دوره همايش ملي مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات (CEIT 2011)

http://ceit2011.hscs.ir/Poster_CEIT-2011.jpg
مرکز آموزشي و فرهنگي سما همدان با همکاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان مفتخر است سومين دوره همايش ملي مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات (CEIT 2011) را با اهداف توليد محصول، کاربردهاي کامپيوتر، مباني علمي و تخصصي توليد علم به منظور توسعه دانش علوم مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات در دو بخش مقالات دانشجويي و تحصيلات تکميلي در تاريخ 28 بهمن ماه 1389 برگزار نمايد. كمیته برگزاری همايش از کليه دانشجویان، اساتيد، محققان، کارآفرينان و کارشناسان صنعتي و خدماتي دعوت می‌كند با توجه به جدول زمان بندي همايش، با ارائه مقاله، پیشنهاد كارگاه‌های تخصصی و شركت در نمایشگاه جانبی شركت فعالی را در همايش داشته باشند.

پرسش و پاسخ – چند سوال در مورد الگوریتم و کدها به همراه پاسخ

http://www.icasite.info/icasite/post_i/ques_ans.png
دو نفر از دوستان سوالاتی در مورد کدها و نیز خود الگوریتم مطرح کرده اند که به دلیل اینکه به نظر رسید که این سوالات ممکن است برای دیگر دوستان نیز مطرح شود آنها را در قالب یک پست عمومی به همراه پاسخ آنها منتشر می کنیم.
سوالات – بخش یک
“با سلام
  1. در متن آموزشی منتشر شده در مورد الگوریتم در فصل 3 در نموداری که برای سیاسیت جذب (assimilation plicy) رسم شده، محورهای افقی و عمودی متغیرهای ما هستند؟ چرا فقط 2 متغیر وجود دارند. آیا الگوریتم محدود به مسائل با دو متغیر است؟
  2. نسل‌های ۱۰، ۳۰، ۳۳ که در قسمت مثال کاربردی در فصل 3 متن آموزشی آمده اند به چه چیزی اشاره می کنند؟ (آیا نسل ۱۰ یعنی‌ اینکه الگوریتم ۱۰ بار تکرار شده است؟)
  3. منظور از واژهٔ (همگرایی) چیست؟ (مثلاً همگرایی در مثال کاربردی فصل 3 در نسل ۳۳ همگرایی به چه معنی است؟)
  4. تفاوت میان هزینه متوسط یا هزینه میانگین (Mean Cost) و هزینه مینیمم (Minimum Cost) در نمودارها چیست؟

با تشکر”

پاسخ به این سوالات را در ادامه می بینیم. 

پایان نامه – انتخاب و بهينه سازی سبد سهام با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری

آرش طالبی در پایان نامه کارشناسی ارشد خود در دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود، از الگوریتم رقابت استعماری جهت انتخاب و بهينه سازی سبد سهام استفاده کرده است. ایشان، خلاصه ای از این کار ارزشمند را جهت انتشار در سایت در اختیار ما قرار داده اند. لازم به ذکر است این پایان نامه زیر نظر دکتر محمّد علی مولایی و دکتر محمّد جواد شیخ به عنوان اساتید راهنما و مشاور (به ترتیب) انجام شده است. با توجه به اینکه پژوهش انجام شده، باب جدیدی از استفاده از الگوریتم رقابت استعماری در مسائل تشکیل پورتفويها و انتخاب و بهينه سازی سبد سهام  باز کرده است، شما را به مطالعه خلاصه این تحقیق با ارزش و در صورت نیاز ارجاع به متن کامل پایان نامه دعوت می نمائیم.

ادامه مطلب

پرسش و پاسخ – بخش رقابت استعماری در ICA چگونه مدل می شود؟

سوال زیر در رابطه با نحوه پیاده سازی بخش رقابت استعماری در الگوریتم رقابت استعماری مطرح شده است. به دلیل عمومی بودن این سوال، پاسخ آن در قالب یک پست عمومی بر روی سایت قرار می گیرد.
“با درود فراوان،بابت تمامی اطلاعاتی که در مورد ICA بر روی سایت گذاشته اید، متشکرم. من می‌خوام این ترم ICA را در واحد سمینارم ارائه کنم. تمامی موارد را تقریباً متوجه شدم. ولی‌ در قسمت “رقابت استعماری” اشکال دارم. اینکه بردار P تعریف می‌شه و بعد بردار (رندم) R تعریف می‌شه و در نهایت داریم: D = P – Rاینجاهارو متوجه نمیشم. در صورت امکان لطفاً بنده را در این مورد راهنمایی کنید.”

 پاسخ این سوال در ادامه آمده است.