همکاری در دومین دوره وبینار محاسبات تکاملی و هوش ازدحامی

دومین دوره وبینار محاسبات تکاملی با عنوان محاسبات تکاملی و هوش ازدحامی ((Second Evolutionary Computation and Swarm Intelligence web-Conference (ecsic 2011)) در چند ماه آینده، با اعلام فراخوان مقاله، برگزار خواهد شد.

از دانشجویان و پژوهشگرانی که تمایل به همکاری در برگزاری این دوره از کنفرانس مجازی (تحت وب) محاسبات تکاملی را دارند، می توانند به پر کردن فرم زیر، مبادرت ورزند. با افراد اعلام همکاری کننده، جهت استفاده هرچه بیشتر از توانایی های علمی و فنی شان، در بخش های مختلف مکاتبه خواهد شد.

لینک فرم اعلام همکاری در دومین دوره وبینار محاسبات تکاملی و هوش ازدحامی (کلیک کنید)


کمیته برگزاری دومین دوره وبینار محاسبات تکاملی و هوش ازدحامی

Second Evolutionary Computation and Swarm Intelligence web-Conference (ecsic 2011)
 

کدهای الگوریتم ژنتیک با کدینگ گسسته، برای حل مسائل پیوسته

الگوریتم ژنتیک استاندارد، برای حل تمام مسائل از گسسته تا پیوسته، از کدینگ گسسته برای کروموزوم استفاده می کند. برای حل مسائل پیوسته، نسخه رایج دیگر، استفاده از الگوریتم ژنتیک پیوسته می باشد. آنچه در این پست خواهیم دید، کدهای آماده نسخه گسسته و استاندارد الگوریتم ژنتیک برای حل مسائل پیوسته می باشد. کدها را می توانید در ادامه مطلب دانلود کنید.

پانزده کاربرد الگوریتم های ژنتیک – بخش سوم

هدف از این پست آشنا کردن مخاطبین محترم وبسایت محاسبات تکاملی با کاربرد های مختلف الگوریتم های ژنتیک می باشد. بدین منظور 15 کاربرد عمده از این الگوریتم ها را در سه پست مجزا آماده شده اند. در دو پست قبلی 10 کاربرد اول را منتشر کردیم. در این پست نیز، بخش سوم از این کاربردها را می بینیم. البته توجه شود که این کاربردها منحصر به الگوریتم ژنتیک (GA) نمی باشند و به سادگی قابل تعمیم به هر الگوریتم بهینه سازی تکاملی می باشند (این لینک (+) را ببینید). به همین منظور و برای درک بهتر موضوع، در ادامه هر کاربرد، موردی از استفاده مشابه از الگوریتم رقابت استعماری به همراه عنوان مقاله علمی منتشر شده، به عنوان یک مثال عملی خواهیم آورد.  لازم به ذکر است که این نوشتار به کوشش سرکار خانم زینب سجادی- دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضیات مالی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه شیخ بهایی اصفهان تهیه شده و جهت استفاده علاقه مندان در اختیار وبسایت محاسبات تکاملی قرار گرفته است. شما را به مطالعه لیست این کاربردها در ادامه مطلب دعوت می کنیم.

دانلود رایگان کدهای آماده آموزش شبکه عصبی توسط الگوریتم رقابت استعماری

قبلاً در پستی در همین وبسایت، نحوه آموزش شبکه عصبی (Neural Network Training) توسط الگوریتم رقابت استعماری (ICA) خدمت علاقه مندان الگوریتم رقابت استعماری و شبکه های عصبی مصنوعی، آموزش دادیم. بالاخره بعد از مدتها، فرصتی پیش آمد تا در پاسخ به درخواستهای بیشمار مراجعین محترم وبسایت محاسبات تکاملی، کدهای آماده آموزش شبکه عصبی توسط الگوریتم رقابت استعماری را نیز در اختیار مراجعین محترم قرار دهیم. در ادامه لینک دانلود این کدها به همراه توضیحاتی در مورد بخش های مختلف آن آمده است.
دانلود کدها

پانزده کاربرد الگوریتم های ژنتیک – بخش دوم

هدف از این پست آشنا کردن مخاطبین محترم وبسایت محاسبات تکاملی با کاربرد های مختلف الگوریتم های ژنتیک می باشد. بدین منظور 15 کاربرد عمده از این الگوریتم ها را در سه پست مجزا آماده شده اند. در پست قبلی 5 کاربرد اول را منتشر کردیم. در این پست نیز، بخش دوم از این کاربردها را می بینیم. البته توجه شود که این کاربردها منحصر به الگوریتم ژنتیک (GA) نمی باشند و به سادگی قابل تعمیم به هر الگوریتم بهینه سازی تکاملی می باشند (این لینک (+) را ببینید). به همین منظور و برای درک بهتر موضوع، در ادامه هر کاربرد، موردی از استفاده مشابه از الگوریتم رقابت استعماری به همراه عنوان مقاله علمی منتشر شده، به عنوان یک مثال عملی خواهیم آورد.  لازم به ذکر است که این نوشتار به کوشش سرکار خانم زینب سجادی- دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضیات مالی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه شیخ بهایی اصفهان تهیه شده و جهت استفاده علاقه مندان در اختیار وبسایت محاسبات تکاملی قرار گرفته است. شما را به مطالعه لیست این کاربردها در ادامه مطلب دعوت می کنیم.


ادامه مطلب

مراسم سالگرد درگذشت استاد فقید، دکتر کارو لوکس در دانشگاه تهران

به اطلاع می رساند، مراسم سالگرد درگذشت استاد فقید، دکتر کارو لوکس، چهره ماندگار مهندسی کشور، به شرح زیر برگزار می گردد.
  • زمان: یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱
  • مکان: آمفی تئاتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران واقع در امیرآباد شمالی
همچنین رویداد مجازی در فیس بوک نیز جهت گرامیداشت یاد و خاطر استاد گرامی، (در این لینک (+))، ایجاد شده است.