نمودار هزینه امپریالیست ها در الگوریتم رقابت استعماری – پرسش و پاسخ

http://www.icasite.info/icasite/post_i/ques_ans.png

یک سوال علمی در مورد نمودار بهترین و میانگین هزینه امپریالیست ها در الگوریتم رقابت استعماری مطرح شده بود که به نظر رسید که پاسخگویی عمومی (هر چند کوتاه و مختصر) به آن خالی از لطف نباشد.

سوال:

اگر در نمودار نشان داده شده برای رقابت استعماری دو منحنی Best ,Mean به هم نرسد و با هم موازی شود آیا اشتباه است؟ من هرچه تعداد دهه ها را زیاد می کنم این دو به هم نمی رسند.

پاسخ:
نمودار Best میزان هزینه بهترین امپراطوری را در هر لحظه (تکرار یا دهه از الگوریتم) نشان می دهد که در مسائل مینیمم سازی این یک نمودار غیر بالارونده است. در مقابل، نمودار Mean که اهمیت کمتری دارد، تنها برای نمایش میانگین هزینه امپریالیست های امپراطوری ها در نظر گرفته شده است و بیشتر ارزش مانیتورینگ روند حرکت برنامه را دارد.

بنابراین در پاسخ این دوست، باید عرض شود که اصل کار نمودار مینیمم هزینه یا همان Best Cost است. باید بیشترین توجه به آن باشد. هیچ اشکالی (فرقی) ندارد که این دو نمودار به هم برسند یا نرسند. اگر این دو نمودار به هم رسیدند، دو حالت می تواند اتفاق افتاده باشد. یا تنها یک امپراطوری باقی مانده است که هزینه آن هم هزینه میانگین است و هم میانگین هزینه (میانگین و مینیمم یک عدد همان هستند!). یا اینکه چند امپراطوری با هزینه دقیقاً یکسان مانده اند که هم مینیمم و هم میانگین در آنها یکی می شود (میانگین و مینیمم چند عدد یکسان همان عدد می باشد! مثلاً میانگین و مینیمم چهار تا یک، همان یک می شود 🙂 ).
fig_4_12_l.png (1132×669)
فقط باید توجه شود که هدف ما یافتن پاسخ و حل مسئله مان است نه رساندن اینها نمودار ها به هم. 🙂 کافی است نمودار Best با نرخ خوبی به سمت پایین آمده باشد و ما را به یک هزینه قابل قبول برای مسئله رسانده باشد. همچنین توجه کنید که در صورت مقایسه دو روش، معمولاً نمودار های Best آنها با هم مقایسه می شوند و نمودار Mean همانگونه که بیان شد، ارزش مشاهداتی دارد و فاقد ارزش کمی بالا می باشد.
در مورد مقایسه دو الگوریتم، توصیه می شود در صورت علاقه پست زیر را هم بخوانید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *