معرفی آموزش پیاده سازی ترکیب الگوریتم ژنتیک و PSO در متلب

فیلم آموزشی پیاده سازی ترکیب الگوریتم ژنتیک و PSO در متلب

در بسیاری از زمان ها راه حل های ترکیبی راه حل های مناسبتری هستند. در این پست قصد داریم آموزش ترکیب دو الگوریتم بهینه سازی را به شما معرفی کنیم. الگوریتم های مختلف بهینه سازی (اعم از هوشمند و یا غیر هوشمند)، هر کدام دارای قابلیت ها و ویژگی های خاصی هستند. قطعا هر الگوریتمی دارای نقاط ضعف و قوت فراوانی است. البته این موارد در مواجهه با مسائل مختلف، می تواند شدت و ضعف داشته باشد. ایده الگوریتم های ترکیبی (هیبرید) و یا Hybrid Algorithms، با توجه به تفاوت های عملکردی و ساختاری الگوریتم های بهینه سازی مختلف شکل گرفته است و هدف از آن ایجاد الگوریتم های ترکیبی است که بتوانند با استفاده از نقاط قوت الگوریتم های ترکیب شونده، عملکرد بهتری را در حل مسائل بهینه سازی مختلف داشته باشند. آموزشی در همین زمینه توسط فرادرس تهیه شده است.

در این فیلم آموزشی ابتدا برنامه نویسی الگوریتم ژنتیک مورد بحث قرار می گیرد و سپس الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات یا PSO پیاده سازی می شود. در ادامه ایده هایی برای ترکیب این دو الگوریتم مطرح می شوند و در محیط نرم افزار متلب پیاده سازی می گردند. زمان این فیلم تقریبا برابر با یک جلسه آموزشی (۹۰ دقیقه) است.

زبان این فیلم فارسی است و مفاهیم تئوری و عملی در آن به صورت کاملا روان توضیح داده شده است. از این رو می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب برای آموزش برنامه نویسی الگوریتم ژنتیک، الگوریتم PSO و ترکیب این دو الگوریتم باشد. قطعا نکات کاربردی و مفید بسیاری در این فیلم وجود دارد که شما در کمترین زمان ممکن آن ها را آموزش خواهید دید. برای توضیحات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *