دانلود رایگان کد حل مسئله کوله پشتی توسط الگوریتم ژنتیک

منبع این پست، متلبسایت، مرجع کاربران و برنامه نویسان متلب و هوش مصنوعی می باشد.

متلب سایت کد حل مسئله کوله پشتی توسط الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm for solving Backpack Problem) را برای دانلود در اختیار مراجعین قرار داده است. با ما در ادامه مطلب، همراه باشید.

مسئله کوله پشتی چیست؟ فرض کنید که جهانگردی می خواهد کوله پشتی خود را با انتخاب حالتهای ممکن از بین وسائل گوناگونی که بیشترین راحتی را برایش فراهم می سازند پر کند. این مسئله می تواند با شماره گذاری این وسائل از 1 تا n و تعریف برداری از متغیرهای دودویی(Binary) (j = 1,2,…n) بصورت ریاضی فرمول بندی شود. به این معنی که: اگر شیء j ام انتخاب شود در غیر اینصورت وقتی میزان راحتی باشد که وسیله j ا م فراهم می آورد و وزن آن و c اندازه کوله پشتی باشد. مسئله ما انتخاب برداری از بین بردارهای دودویی x است،که محدودیت را بر آورده کند. بطوریکه تابع هدف ماکزیمم مقدار خود را بگیرد.

به عنوان نمونه ای از مسائلی که می توانند بصورت مساله کوله پشتی فرمول بندی شوند، مسئله زیر را در نظر بگیرید:

فرض کنید که شما مایل به سرمایه گذاری همه یا قسمتی ازسرمایه تان باشید. اگر مبلغی که برای سرمایه گذاری در نظر گرفتید c دلار باشد و n مورد برای سرمایه گذاری ممکن باشد ، اجازه دهیدکه سود حاصل از سرمایه گذاری j ام و مقدار دلارهایی باشد که آن سرمایه گذاری لازم دارد . بدین ترتیب جواب بهینه مسئله کوله پشتی که تعریف کردیم به ما این امکان را می دهدکه بهترین حالت ممکن را از بین حالتهای مختلف سرمایه گذاری انتخاب کنیم.

در این رابطه باید روشی برای حل این مسئله پیدا کرد . یک روش ابتدایی که در نگاه اول توجه ما را به خود جلب می کند ، عبارت از برنامه نویسی برای کامپیوتر به منظور امتحان کردن تمامی بردارهای دودویی ممکن x است، تا از بین بردارهایی که محدودیت مسئله را ارضاء می کنند بهترین را انتخاب کند. متاسفانه تعداد چنین بردارهایی است.بطوریکه یک کامپیوتر فرضی که می تواند یک بیلیون بردار را در یک ثانیه امتحان کند؛برای n = 60 بیش از 30 سال وقت لازم دارد و بیش از 60 سال برای n = 61 و دهها قرن برای n = 65 والی اخر.

در ادامه لینک دانلود این برنامه قرار داده شده است:

دانلود کد حل مسئله کوله پشتی توسط الگوریتم ژنتیک (35.5 KB)

کدها و برنامه رایگان ارائه شده می توانند به عنوان یک پروژه کامل  و مجزا در مورد الگوریتم ژنتیک در حل مسئله کوله پشتی (Backpack problem)، مورد استفاده آموزشی نیز قرار بگیرند.

نکته:اگر فایلهای دریافتی نیاز به پسورد داشتند، عبارت matlabsite.com را استفاده کنید.

نیاز به راهنمائی و مشاوره بیشتری در مورد این کدها دارید؟
یک فیلم کوتاه با کد محصول icaMV004 شامل توضیحاتی در مورد برنامه نوشته شده و نحوه اجرا و ایجاد تغییرات در آن تهیه شده است. قیمت این فیلم 2690 تومان است. با ارائه کد محصول فوق و با واریز وجه، لینک دانلود این فیلم را در کمتر از 24 ساعت در ایمیل خود داشته باشد. از طریق بخش تماس با ما با ما جهت دریافت این محصول مکاتبه نمایئد. همچنین جلسات آموزشی آنلاین ما (در این لینک) نیز، تجربه موفقی از یک دوره فشرده آموزشی هوش مصنوعی را بر جای گذاشته است.
اگر به هر نحو ممکن در دانلود فایلهای فوق با مشکل روبرو شدید، با ارسال ایمیل از طریق قسمت تماس با ما و یا با نوشتن کامنت در پایین همین پست، ما را در جریان قرار دهید.
_____________________________________________
نظرات شما در انتهای این پست برای سایر خوانندگان، بسیار مفید خواهد بود. می توانید نظر خود را با اکانت سرویس های مختلف و یا به عنوان ناشناس در این پست درج نمائید.

صرف زمان برای یادگیری اتلاف زمان نیست. سرمایه گذاری زمانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *