دانلود رایگان کد الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها برای حل مسأله فروشنده دوره گرد

الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها، و یا به اختصار الگوریتم مورچه ها، از رفتار مورچه های طبیعی که در مجموعه ها بزرگ در کنار هم زندگی می کنند الهام گرفته شده است و یکی از الگوریتم های بسیار کارآمد در حل مسائل بهینه سازی ترکیبی است. الگوریتم های دیگری نیز بر اساس الگوریتم مورچه ها ساخته شده اند که همگی سیستم های چند عاملی هستند و عامل ها مورچه های مصنوعی یا به اختصار مورچه هایی هستند که مشابه با مورچه های واقعی رفتار می کنند. الگوریتم مورچه ها، یک مثال بارز از هوش جمعی هستند که در آن عامل هایی که قابلیت چندان بالایی ندارند، در کنار هم و با همکاری یکدیگر می توانند نتایج بسیار خوبی به دست بیاورند. این الگوریتم برای حل و بررسی محدوده وسیعی از مسائل بهینه سازی به کار برده شده است. از این میان می توان به حل مسأله کلاسیک فروشنده دوره گرد و همچنین مسأله راهیابی در شبکه های مخابرات راه دور اشاره نمود. با ما در ادامه مطلب، همراه باشید.

مساله فروشنده دوره گرد (Traveling Salesman Problem) و یا به اختصار TSP، يكي از مسائل مشهور بهينه سازي تركيبي است. در این مسأله، يك فروشنده دوره گرد مي خواهد به چند شهر سفر کند و كالاي خود را به فروش برساند. اما می بایست از تمام شهرها عبور کند، از هر شهر فقط يك بار عبور كند و با طی کوتاه ترین مسير، سفر خود را به پایان برساند. حل این مساله کاربردهای وسیعی در حوزه های مختلف مهندسی دارد. از جمله مسائلی که از نظر ریاضی با مسأله TSP معادل هستند، می توان به حل انواع مسایل زمانبندی، مسیریابی، جایابی کالا در انبار، جایابی ماشینها در کارگاه ها، و طراحی مدارات چاپی اشاره نمود.

با توجه به درخواست های مکرر مراجعین و بازدیدکنندگان محترم، گروه برنامه نویسان متلب سایت، اقدام به تهیه برنامه حل مسئله فروشنده دوره گرد با استفاده از الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها کرده است و کد متلب آن را برای دانلود در اختیار مراجعین قرار داده است.

لینک دانلود برنامه الگوریتم مورچه ها برای حل مسأله فروشنده دوره گرد، در ادامه قرار داده شده است. کدها و برنامه رایگان ارائه شده می توانند به عنوان یک پروژه کامل  و مجزا در مورد الگوریتم ;کلونی مورچگان (انت کلونی – Ant Colony – ACO) در حل مسئله فروشنده دوره گرد (Traveling Salesman Problem – TSP )، مورد استفاده آموزشی نیز قرار بگیرند.

دانلود رایگان کد الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها برای حل مسأله فروشنده دوره گرد (70 KB)

نکته:اگر فایلهای دریافتی نیاز به پسورد داشتند، عبارت matlabsite.com را استفاده کنید.

نیاز به راهنمائی و مشاوره بیشتری در مورد این کدها دارید؟
یک فیلم کوتاه با کد محصول icaMV003 شامل توضیحاتی در مورد برنامه نوشته شده و نحوه اجرا و ایجاد تغییرات در آن تهیه شده است. قیمت این فیلم 2690 تومان است. با ارائه کد محصول فوق و با واریز وجه، لینک دانلود این فیلم را در کمتر از 24 ساعت در ایمیل خود داشته باشد. از طریق بخش تماس با ما با ما جهت دریافت این محصول مکاتبه نمایئد. همچنین جلسات آموزشی آنلاین ما (در این لینک) نیز، تجربه موفقی از یک دوره فشرده آموزشی هوش مصنوعی را بر جای گذاشته است.
اگر به هر نحو ممکن در دانلود فایلهای فوق با مشکل روبرو شدید، با ارسال ایمیل از طریق قسمت تماس با ما و یا با نوشتن کامنت در پایین همین پست، ما را در جریان قرار دهید.

منبع این پست، متلبسایت، مرجع کاربران و برنامه نویسان متلب و هوش مصنوعی می باشد.

_____________________________________________
نظرات شما در انتهای این پست برای سایر خوانندگان، بسیار مفید خواهد بود. می توانید نظر خود را با اکانت سرویس های مختلف و یا به عنوان ناشناس در این پست درج نمائید.

صرف زمان برای یادگیری اتلاف زمان نیست. سرمایه گذاری زمانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *