دانلود رایگان کد حل مسئله فروشنده دوره گرد توسط الگوریتم ژنتیک

مساله فروشنده دوره گرد (TSP) يكي از مسائل مشهور بهينه سازي تركيبي است كه اساس آن به اين صورت است كه يك فروشنده دوره گرد مي خواهد بهN شهر برود و كالاي خود را به فروش برساند ، به طوري كه از هر شهر فقط يك بار عبور كند و تمام شهر ها را رفته باشد و در نهايت كمترين مسير را طي كرده باشد عکس. دراينجا يك ماتريس فاصله شهر ها (d) وجود دارد كه فاصله شهر i از j را با dij نشان می دهد و فاصله شهر i از خودش را با dii نشان مي دهيم كه مقدار آن صفر است و روي قطر اصلي ماتريس مي باشد . يك تور يك جايگشت Π از {n،……1,2,} مي باشد . هدف مساله فروشنده دوره گرد پيدا كردن جايگشتي است كه كمترين طول را دارد. فضاي حل مساله TSP با زياد شدن تعداد شهرها به سرعت افزايش مي باشد و ديگر با روشهاي برنامه ريزي خطي نمي توان جواب بهينه آن را به دست آورد. با ما در ادامه مطلب، همراه باشید.

با توجه به درخواست های مکرر مراجعین، گروه متخصصین برنامه نویسی هوشمند متلب سایت اقدام به تهیه برنامه حل مسئله فروشنده دوره گرد با استفاده از الگوریتم ژنتیک کرده و کد متلب آن را برای دانلود در اختیار مراجعین قرار داده است.

از لحاظ مهم بودن و كاربرد بسيار زياد TSP در مسائل گوناگون تا كنون افراد زيادي روي اين مساله با روشهاي گوناگوني كار كره اند . تاريخ ابداع مساله TSP دقيقا معلوم نيست . ولي براي اولين بار در سال 1700 براي مساله حركت اسب در شطرنج به كار برده شد و در سال 1800 آقاي William Rowan Hamilton در تئوري گراف از مساله فروشنده دوره گرد استفاه كرد .و در سال 1832 در آلمان به نام مساله فروشنده دوره گرد شناخته شد .و در سال 1930 Whitney Hassler ، مساله TSP را در دانشگاه Harvard و Princeton در ايالات متحده معرفي كرد. در سال 1940 آقاي M Floodاين مساله را در شركت RAND در كاليفرنيا مشهور كرد و Dantzig, Fulkerson و Johnson براي اولين بار يك روش به نام روش صفحه برش كه قسمتي از برنامه ريزي خطي مي باشد را براي حل TSP ارائه كردند .و بدین ترتیب روشهاي گوناگوني براي حل ان پيدا شد و مساله كاربرد بيشتري پيدا كرد.و كم كم از سال 1978 به بعد از الگوريتمهاي متا هيوريستيك براي حل آن استفاده شد. حل این مساله کاربرد وسیعی در حوزه های مختلف مهندسی از جمله حل انواع مسایل زمانبندی، مسیریابی، جایابی کالا در انبار، جایابی ماشینها در کارگاهها، طراحی مدارات چاپی و.. دارد.

در ادامه لینک دانلود این برنامه قرار داده شده است:

دانلود کد حل مسئله فروشنده دوره گرد توسط الگوریتم ژنتیک (35.5 KB)

کدها و برنامه رایگان ارائه شده می توانند به عنوان یک پروژه کامل  و مجزا در مورد الگوریتم ژنتیک و مسئله فروشنده دوره گرد، مورد استفاده آموزشی نیز قرار بگیرند.

نکته:اگر فایلهای دریافتی نیاز به پسورد داشتند، عبارت matlabsite.com را استفاده کنید.

نیاز به راهنمائی و مشاوره بیشتری در مورد این کدها دارید؟
یک فیلم کوتاه با کد محصول icaMV005 شامل توضیحاتی در مورد برنامه نوشته شده و نحوه اجرا و ایجاد تغییرات در آن تهیه شده است. قیمت این فیلم 2690 تومان است. با ارائه کد محصول فوق و با واریز وجه، لینک دانلود این فیلم را در عرض چند ساعت در ایمیل خود داشته باشد. از طریق بخش تماس با ما با ما جهت دریافت این محصول مکاتبه نمایئد. همچنین جلسات آموزشی آنلاین ما (در این لینک) نیز، تجربه موفقی از یک دوره فشرده آموزشی هوش مصنوعی را بر جای گذاشته است.

 

اگر به هر نحو ممکن در دانلود فایلهای فوق با مشکل روبرو شدید، با ارسال ایمیل از طریق قسمت تماس با ما و یا با نوشتن کامنت در پایین همین پست، ما را در جریان قرار دهید.

منبع این پست، متلبسایت، مرجع کاربران و برنامه نویسان متلب و هوش مصنوعی می باشد.

_____________________________________________
نظرات شما در انتهای این پست برای سایر خوانندگان، بسیار مفید خواهد بود. می توانید نظر خود را با اکانت سرویس های مختلف و یا به عنوان ناشناس در این پست درج نمائید.

صرف زمان برای یادگیری اتلاف زمان نیست. سرمایه گذاری زمانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *