فیلم: الگوریتم رقابت استعماری چیست؟

 

در این پست فیلم یکی از نشست های وبینار محاسبات تکاملی را به دو صورت مشاهده آنلاین و نیز قابل دانلود با حجم کم برایتان قرار داده ایم. این فیلم به معرفی الگوریتم رقابت استعماری پرداخته و بخش های مختلف آن را به همره کاربردهای متنوع آن مورد بررسی قرار می دهد.

الگوریتم رقابت استعماری چیست؟
الگوریتم رقابت استعماری (Imperialist Competitive Algorithm) یکی از جدید ترین الگوریتم های حوزه بهینه سازی تکاملی است. جهت آشنایی بیشتر، صفحه ویکیپدیای این الگوریتم را در لینک زیر ببینید.

goo.gl/bMED

این الگوریتم همانگونه که از نام آن بر می آید، بر مبنای مدلسازی فرایند اجتماعی سیاسی پدیده استعمار بنا نهاده شده است. از این جهت در نوع خود یک الگوریتم جدید و قابل رقابت با سایر الگوریتم های تکاملی از جمله الگوریتم های ژنتیک، الگوریتم پرندگان و کلونی مورچگان و غیره می باشد. از جهت کاربرد نیز تا کنون در حل مسائل زیادی در زمینه بهینه سازی از جمله در مهندسی برق، کامپیوتر، صنایع، مکانیک، اقتصاد، مدیریت و … استفاده شده است. دلیل استقبال بالا از این الگوریتم در کنار کارایی بالای آن، بیشتر به جنبه نوآوری و جدید و جذاب بودن آن برای متخصصین حوزه بهینه سازی بر می گردد.

دانلود فیلم در حجم پایین
این فیلم بخش دوم از نشستی از مجموعه نشست های اولین دوره وبینار محاسبات تکاملی با محوریت الگوریتم رقابت استعماری است. در پست مربوط به این نشست در این لینک تحت عنوان “مروری بر روشهای بهینه سازی تکاملی و الگوریتم رقابت استعماری” می توانید این فیلم را دانلود کرده و در کامپیوتر خود ذخیره کنید.
مشاهده در یوتیوب
بخش 1

 
بخش 2

 
بخش 3

 
بخش 4
 
 
 
فیلم های مربوط به سایر نشست های وبینار محاسبات تکاملی 

 

 

 

 

 

_____________________________________________
نظرات شما در انتهای این پست برای سایر خوانندگان، بسیار مفید خواهد بود. می توانید نظر خود را با اکانت سرویس های مختلف و یا به عنوان ناشناس در این پست درج نمائید.
 
صرف زمان برای یادگیری اتلاف زمان نیست. سرمایه گذاری زمانی است.
 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *